XXVII JS PTI – Prelegenci
logo_30-lecie_pti.png
logo
Jachranka, 17-20 października 2011 r.
Impreza stowarzyszona
Kalendarz

<październik '19>
PoWtŚrCzPiSoNi
 010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Dzisiaj w Jachrance: 
 Wschód Słońca: 
 Zachód Słońca: 
Nigdy nie chowaj się w leju z odważniejszym od ciebie.
Prelegenci
DRUKUJ artykuł Powiadom znajomego... dodaj do
Prelegenci


(w porządku alfabetycznym)

wojciech_apel.jpg

Wojciech Apel
 
Wiceprezes zarządu TKP S.A. operatora 3S – Śląskich Sieci Światłowodowych od 2002 roku. Członek rady nadzorczej 3Services Factory S.A. W branży telekomunikacyjnej od 1994 roku, w latach 1995-2000 zarządzał spółką PiK-Net, jednym z pionierów komercyjnego Internetu w Polsce. Od 2000 roku uczestniczył w kilku projektach konsolidujących rynek operatorów w Polsce. Absolwent Politechniki Śląskiej, po godzinach pracy filozof.
 
Wkład:

edwin_bendyk.jpgEdwin Bendyk

Dziennikarz, publicysta i pisarz. Od 1999 r. pracuje w tygodniku „Polityka", pierwotnie jako szef redakcji internetowej, a od 2003 r. jako publicysta działu naukowego, zajmując się głównie tematyką cywilizacyjną i wpływem rozwoju nauki i techniki na kulturę i życie społeczne, polityczne, gospodarcze. Prowadzi zajęcia ze studentami w Collegium Civitas (gdzie kieruje Ośrodkiem Badań nad Przyszłością) i w Centrum Nauk Społecznych PAN. Od wielu lat zaangażowany w programy badawcze typu foresight. Członek Panelu Głównego Narodowego Programu Foresight Polska 2020, programu foresight „Kadry dla nowoczesnej gospodarki", uczestnik programu regionalnego „Pomorze 2025". Członek Rady Programowej Polskiego Forum Obywatelskiego, członek-założyciel Stowarzyszenia im. Stanisława Brzozowskiego, a także członek władz Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci. Autor kilku książek: "Zatruta studnia. Rzecz o władzy i wolności" (W.A.B. 2002), "Antymatrix. Człowiek w labiryncie sieci" (2004), „Miłość, wojna, rewolucja. Szkice na czas kryzysu" (2009). Publikuje także w „Przeglądzie Politycznym", „Krytyce Politycznej", „Kulturze współczesnej", „Mobile Internet", „Playboyu", tygodniku „Computerworld". Prowadzi blogi: Antymatrix (bendyk.blog.polityka.pl) i Makroskop (www.makroskop.pl). 

Panel:
piotr_biernacki.jpgPiotr Biernacki

Zajmuje się procesami biznesowymi od 1993 roku. Przez wiele lat przedstawiciel Micrografx a potem Corel (iGrafx) na Europę Środkowo-Wschodnią. Nauczyciel akademicki i trener (grubo ponad 1000 osób przeszkolonych z BPMN i symulacji procesów biznesowych w BPMN). Członek/coach/ekspert wielu zespołów zajmujących się analizą i modelowaniem procesów biznesowych (Administracja Publiczna, Telekomunikacja, Bankowość, Produkcja, Usługi) zarówno w celach ich optymalizacji jak i wsparcia narzędziami IT. 
 
Wykład:
 Dariusz Bogucki


wieslaw_byrski.jpgWiesław Byrski

Absolwent wydz. Elektrycznego AGH, asystent i adiunkt w Instytucie Informatyki AGH, gł. informatyk krakowskiego oddziału TPSA, dyr. Instytutu Informatyki Wyższej Szkoły Zarządzania w Warszawie, adiunkt Akademii Świętokrzyskiej w Kielcach, aktualnie dziekan wydz. Informatyki Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Krakowie. Rutyna zawodowa zabija kreatywność, rozwój zapewniają nowe bodźce i tego szukam w pracy.

Wykłady/panele:
jakub_chabik.jpg

Jakub Chabik

Jest wierzącym, praktykującym informatykiem. Ukończył informatykę na Politechnice Wrocławskiej (1995) oraz studia MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu / Georgia State University Atlanta (2003). W 2011 obronił doktorat z zarządzania na Wydziale Inżynierii Zarządzania Politechniki Poznańskiej. Od 2003 roku związany jest z firmą General Electric, w ostatnim czasie pełniąc funkcję Dyrektora Biura Rozwoju Procesów i Informacji Zarządczej IT w Banku BPH, grupa GE Capital. Od 1998 roku jest stałym felietonistą tygodnika Computerworld. Jego zainteresowania zawodowe to szeroko pojęta jakość w informatyce oraz zarządzanie usługowe i procesowe.

Panel:

 Janusz Dygaszewicz
 
W roku 1976 ukończył Politechnikę Gdańską jako mgr inż. elektronik ze specjalnością informatyka i automatyka. Technolog, analityk i projektant systemów informatycznych.
W latach 80-tych był Głównym Inżynierem, a następnie Głównym Informatykiem w Centrum Informatyki Gospodarki Morskiej. Wielokrotnie przebywał w Nowym Jorku i w Londynie sprawując wielomiesięczne nadzory nad systemami informatycznymi wspomagającymi zarządzanie i ruch polskich kontenerów na terenie USA i Anglii. Specjalista z zakresu systemów operacyjnych i przetwarzania danych.
 
Mianowany Urzędnik Służby Cywilnej. Twórca i kierownik projektu GEOPORTAL.GOV.PL. Koordynator projektu Phare 2003 „Zintegrowany System Katastralny Faza III". Koordynator projektu Phare 2003 „Wektoryzacja Map Katastralnych". Kierownik strony polskiej Projektu EULIS (Europejski System Informacji o Nieruchomościach).


Członek Rady Informatyzacji pierwszej kadencji przy Ministrze Nauki i Informatyzacji, a następnie przy Ministrze Spraw Wewnętrznych i Administracji. Posiada certyfikat zarządzania projektami Unii Europejskiej PRINCE-2. Prowadzi wykłady na Politechnice Warszawskiej z zakresu teleinformatyki i statystyki w systemach informacji przestrzennej.
 
Obecnie Dyrektor Departamentu Programowania i Koordynacji Badań w Głównym Urzędzie Statystycznym. Inicjator i twórca nowoczesnych rozwiązań informatycznych i organizacyjnych Powszechnego Spisu Rolnego w 2010 roku oraz Narodowego Spisu Ludności i Mieszkań w 2011 roku.
 
Dyrektor Projektu PSR2010 i NSP2011. Dyrektor Centralnego Biura Spisowego, Zastępca Generalnego Komisarza Spisowego.
 
Ostatnio: Członek Rady ds. Implementacji Dyrektywy INSPIRE. Członek Komisji ds. Nazw Miejscowości i Obiektów Fizjograficznych przy MSWiA. Reprezentuje Prezesa GUS w Pracach Komitetu Rady Ministrów ds. Informatyzacji i Łączności.
 
Jest autorem licznych publikacji naukowych i fachowych w kraju i zagranicą. Jest również autorem kilkudziesięciu artykułów i prezentacji na sesjach naukowych, konferencjach i seminariach w kraju i zagranicą. Za swoją pracę otrzymał wiele nagród i odznaczeń.


Panel:
 Michał Dżoga


danuta_kajrunajtys.jpg
Danuta Kajrunajtys
 
Jako niezależny doradca biznesowy zajmuje się strategicznym wykorzystaniem informatyki w zarządzaniu. Prowadzi przedsięwzięcia związane z przygotowaniem firm do wdrożenia nowoczesnych rozwiązań wspomaganych techniką informacyjną, wspomaga zarządy firm w rozwiązywaniu nietrywialnych problemów strategicznych z pogranicza biznesu i informatyki. Posiadane doświadczenia wykorzystuje w pracach nad dostosowywaniem programu studiów na kierunku informatyka do współczesnych wymogów rynku pracy. Pełni rolę Kierownika Zakładu Informatyki w WSEI w Krakowie. Posiada uprawnienia Rzeczoznawcy PTI, jest Certyfikowanym Konsultantem E-RACE (Europejska Wskaźnikowa Analiza Porównawcza Przedsiębiorstw), członkiem Niezależnej Grupy Doradców (http://www.ngd.pl), organizuje Małopolską Konferencję „Zarządzanie projektem", (http://www.konferencja-pm.wsei.edu.pl).

Wykład/y:
kasjan_kajrunajtys.jpg

Kasjan Kajrunajtys
 
Doświadczony praktyk. Kierował pracami nad dużymi pakietami oprogramowania. Zarządzał projektami wdrożeniowymi obejmującymi do kilkuset lokalizacji. Był konsultantem, szefem projektów, projektantem, analitykiem, programistą i inżynierem systemowym. Uczestniczył w międzynarodowych projektach. Pełnił różnorodne role kierownicze. Jako członek zarządu Direct Insurance Services Center, odpowiadał za operacje oraz wdrożenie kultury projektowej. Wcześniej: 4 lata w firmie doradczej z "wielkiej czwórki" , 8 lat w firmach software'owych, 3 lata jako project manager – freelancer oraz 4 lata na Politechnice Śląskiej. Absolwent Politechniki Śląskiej, University of Teesside i Szkoły Głównej Handlowej. Certyfikowany kierownik projektów (PMP).

Wykład:

adrian_kapczynski.jpgAdrian Kapczyński

Pasjonat informatyki, uczeń Profesora Andrzeja Grzywaka. Wykładowca akademicki, działacz społeczny, kierownik projektów.
W ramach Politechniki Śląskiej, wicedyrektor Instytutu Ekonomii i Informatyki, wykładowca w Instytucie Matematyki oraz habilitant w Instytucie Informatyki.
Prezes Zarządu Oddziału Górnośląskiego Polskiego Towarzystwa Informatycznego.
Dyrektor ds. systemów biometrycznych w firmie AutoID Polska S.A.
Dwupółkulowy leworęczny bliźniak praworęcznego brata bliźniaka.

Wykłady/warsztaty:
andrzej_kensbok.jpg

Andrzej Kensbok
 
Uzyskał tytuł magistra filozofii na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim oraz MBA w szkole biznesu INSEAD we Francji. Po doświadczeniach na stanowiskach handlowych i projektowych w okresie transformacji gospodarczej, Andrzej podjął pracę w Bain & Company w Warszawie jako konsultant. W 1996 przeszedł do PepsiCo, początkowo jako Dyrektor Zakładu Wedla w Płońsku, a następnie przeniósł się do Biura Głównego w Szwajcarii, gdzie objął odpowiedzialność za Zakupy i Łańcuch Dostaw w Regionie EMEA. W latach 2005-2006 był Vice-Prezesem odpowiedzialnym za Operacje w Europie Wschodniej, włączając w to dynamiczny rozwój biznesu w Rosji. W 2007 dołączył do warszawskiego biura Egon Zehnder International, wiodącej firmy doradztwa kadrowego, gdzie specjalizował się w sektorach klientów przemysłowych i dóbr konsumenckich oraz w doradztwie w zakresie rozwoju kadry menedżerskiej. W listopadzie 2010 Andrzej dołączył do warszawskiego biura Kienbaum jako Principal.
 
Wykłady:

 Tomasz Klekowski


tomasz_kowalski.jpgTomasz Kowalski

Dziesięć lat w branży jako inżynier backendów, architekt oprogramowania i ewangelizator techniczny.
Adwokat open source, konsultant, wykładowca, phd.

Wykłady:
slawomir_leciejewski.jpgSławomir Leciejewski
 
Absolwent Wydziału Fizyki i Matematyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza; absolwent Instytutu Filozofii i Wydziału Teologicznego UAM w Poznaniu. Obecnie adiunkt w Zakładzie Logiki i Metodologii Nauk UAM. Od 2003 roku prowadzi zajęcia z „Komunikacji multimedialnej" proponując zastosowanie komputerowych technik multimedialnych do efektywnej prezentacji dowolnych treści. Obecne zainteresowania naukowe oscylują wokół metodologii i filozofii aplikacji technik informatycznych do nauk empirycznych.
 
Wykład:
 Bartłomiej Lux

 
marek_lubiarz.jpgMarek Łubiarz

Ma ponad 17 lat doświadczenia (w tym 12 lat w międzynarodowej korporacji) w zarządzaniu złożonymi projektami informatycznymi i programami dla sektora komercyjnego, telekomunikacyjnego i publicznego. Był współtwórcą i wdrażał strategie biznesowe w obszarach dotyczących IT w dużych organizacjach. Prowadził coaching i mentoring młodszych kierowników projektów. Entuzjasta i propagator wszechstronnego kształcenia i rozwoju Kierowników Projektów w szczególności w obszarze komunikacji i tzw. aspektów miękkich zarządzania.
Od stycznia 2008 roku związany z PM Experts Sp. z o.o.
Posiada certyfikaty: PMP, Associate Project Management Professional (IPMA), PRINCE2.

Panel:
piotr_malec.jpgPiotr Malec
 
Posiada szerokie doświadczenie w zakresie opracowania wymagań systemowych, budowania koncepcji i założeń systemów oraz ich wdrożeń w wielu bankach oraz instytucjach sektora finansowego w Polsce i USA. Szczególnie duże doświadczenie w zakresie:
  • Specyfikacji wymagań, procesu wyboru oraz negocjacji kontraktowych z dostawcami systemów informatycznych.
  • Nadzoru, kierowania wdrożeniami, kontroli jakości wdrożeń systemów informatycznych.
  • Audytu projektów informatycznych.
  • Tworzenia systemów klasy MIS, EIS, Hurtownie Danych.
  • Definiowania i integracji systemów informatycznych.

Zajmował wysokie stanowiska kierownicze w firmach takich jak: Deloitte, UNISYS, BOŚ Bank, BI Insight, ProjectManagemet Institute Poland Chapter.

Wykłada na studiach podyplomowych jako praktyk na: SGH w Warszawie ,Politechnice Wrocławskiej i Politechnice Krakowskiej.

Obecnie jest dyrektorem region EMEA i kieruje Departamentem Projektów i Wsparcia Produkcji w Regionalnym Hubie Przeciwdziałania Praniu Pieniędzy w Citibank International PLC

Wykład:

leszek_masniak.jpgLeszek Maśniak
Gartner, Excecutive Partner

Kieruje w Polsce programem doradczym adresowanym do szefów informatyki i członków zarządów odpowiedzialnych za technologię. Kierował dużymi projektami IT z różnych dziedzin, m.in. zarządzania infrastrukturą, Business Intelligence, ITIL, modeli finansowych organizacji IT, TCO, dotyczących zagadnień reorganizacji IT oraz tworzenia relacji z biznesem. Wcześniej menedżer IT w Agora, a później także trener, prezenter i doradca dużych organizacji IT w Polsce i za granicą. Posiada wiele certyfikatów zawodowych. Absolwent Excecutive MBA New York University Stern School of Business, London School of Economics and Political Science oraz HEC Paris.

Wykłady/panele:

 

 Wojciech Mazurczyk
 
Polski naukowiec, teleinformatyk i specjalista w dziedzinie zabezpieczeń teleinformatycznych. Doktor nauk technicznych w zakresie telekomunikacji. Absolwent Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej, kierunku telekomunikacja. Pracownik naukowy – adiunkt w Instytucie Telekomunikacji Politechniki Warszawskiej. W 2008 roku, wraz z Krzysztofem Szczypiorskim, zaproponował, aby do przesyłania ukrytych danych w VoIP wykorzystać celowo opóźnione w nadajniku pakiety. W 2009 roku, wraz z Krzysztofem Szczypiorskim i Miłoszem Smolarczykiem, zaprezentował nową metodę ukrywania danych w protokole TCP opartą na retransmisjach pakietów. Autor ponad 60 publikacji, w tym 1 patentu. Laureat nagrody Premiera za najlepszą rozprawę doktorską w 2010 roku.
 
Wykład:
adam_mizerski.jpgAdam Mizerski
 
Niespełniony mechanik (Wydział Inżynierii Mechanicznej i Informatyki Politechniki Częstochowskiej oraz spełniony karbowy XXI wieku (studia podyplomowe „Efektywne zarządzanie IT" w Szkole Głównej Handlowej).
 
Wielbiciel zarządzania zmianą czego wynikiem było na początku lat 90 przeprowadzenie przez morze cyfrowe (od deski kreślarskiej z tuszem do projektowania w 3D oraz obliczeń z wykorzystaniem metody elementów skończonych) nie najmniejszego biura konstrukcyjnego w Katowicach (mającego w portfolio projekty banków, stadionów i innych obiektów o dużej kubaturze).
 
Niestrudzony optymista we wprowadzaniu w administracji publicznej sprawdzonych wzorców z biznesu, co po przejściu na ciemną stronę mocy od roku 2007 wdraża jako kierownik Oddziału Informatycznego jednego z nie najmniejszych sądów na południu Polski.
 
Audytor, biegły sądowy a także ekspert z obszaru informatyki w zakresie wyceny środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych wartości spółek giełdowych realizowanych według wartości godziwej na potrzeby przygotowania sprawozdań finansowych według wymogów MSR / MSSF jak również członek Izby Rzeczoznawców PTI.
Pasjonat bezpieczeństwa (co współpracownicy nazywają obsesją) oraz metod (PN-ISO/IEC 27005:2010/Risk IT/COSO) oceny zintegrowanej analizy ryzyka czego efektem ubocznym są prowadzone na własnej osobie badania terenowe z analizy ryzyka podczas skoków spadochronowych i nurkowania.
 
Wykład:
tomasz_mnich.jpg

Tomasz Mnich

Jest uznanym facylitatorem transformacji zespołów. Prowadził proces transformacji zespołów i programów rozwiązywania konfliktu dla ponad 50 organizacji.
Jego klientami są organizacje pozarządowe i spółki handlowe w bankowości, finansach, produkcji, E-Commerce i IT w Europie Zachodniej, Środkowo-Wschodniej i w Polsce. Pracował dla firm Hoffman La-Roche jako dyrektor zarządzający Global Shared Service Center, V-ce Dyrektor ds. Operacyjnych dla AIG CFG, doradca CEO Getin International na rynku Europy Środkowo-Wschodniej i Dyrektor IT w Credit Agricole.

Tomasz Mnich jest autorem THEWHYMETHODTM – procesu transformacji wyników biznesowych poprzez budowanie efektywnych zespołów zarządzających. Jest redaktorem i wydawcą magazynu Excellence w Leadership Polska. Posiada certyfikaty Team Coaching International (Las Vegas), Certified Group Coach (San Francisco) and Organization Relationship System Coach (Oslo, Kopenhaga), Dream Coaching (California), Purposeful Coaching (Caliornia), Co-Active Coaching (Paris), The Coaching Academy (Wielka Brytania), ICC (Polska).

 

Wykłady/panele:

andrzej_niemiec.jpgAndrzej Niemiec

Dr Andrzej Niemiec jest specjalistą w zakresie norm dotyczących informatyki, systemów zarządzania jakością i bezpieczeństwem informacji. Prowadzi również szkolenia z tego zakresu. W firmie PRIM zajmuje się tworzeniem oprogramowania do wspomagania systemów zarządzania oraz doradztwem. Jest twórcą oprogramowania do zastosowań naukowych oraz do zastosowań biznesowych. Od 2000 roku współpracuje z Bureau Veritas Certification jako audytor wiodący z zakresu jakości, a od 2006 – jako audytor wiodący z bezpieczeństwa informacji (ISO IEC 27001), jest również biegłym sądowym przy Sądzie Okręgowym we Wrocławiu i biegłym skarbowym z zakresu informatyki. W roku 2001 został rzeczoznawcą Polskiego Towarzystwa Informatycznego. Wykonywał liczne opinie i ekspertyzy na zlecenia ministerstw i urzędów państwowych dotyczące wdrożeń systemów informatycznych. Od 2003 roku jest członkiem komitetu technicznego nr 171 Polskiego Komitetu Normalizacyjnego ds. sieci komputerowych i inżynierii oprogramowania. Wdrażał systemy zarządzania jakością i bezpieczeństwem informacji w wielu firmach. Od 2008 roku jest przewodniczącym Sekcji Bezpieczeństwa Informacji, a od 2009 roku – wiceprzewodniczącym Sekcji Informatyki Sądowej PTI. Jest autorem licznych publikacji w czasopismach naukowych i popularnonaukowych z zakresu wdrażania systemów zarządzania jakością i bezpieczeństwem informacji oraz norm dotyczących informatyki.

Sesja:
jerzy_nowak.jpgJerzy S. Nowak

Jest absolwentem Wydz. Mechanicznego Technologicznego Politechniki Warszawskiej, gdzie specjalizował się z zakresu planowania i organizacji przemysłu budowy maszyn, poznając tak znakomite komputery jak Odra-1013, ICT-1300 i UMC-1. W trakcie pracy w Zakładach Mechanicznych Bumar-Łabędy SA organizuje i kieruje dużym ośrodkiem informatyki, przygotowując szereg rozwiązań dla przedsiębiorstwa przemysłowego i ściśle współpracując z innymi zakładami i placówkami naukowymi. Od 1995 r. zajmuje się działalnością doradztwem w sferze implementacji systemów informatycznych w przemyśle, a następnie w administracji. Współpracuje z renomowanymi firmami informatycznymi – Decsoft, Positive, Spin, ABG SA i Asseco Poland SA. Wieloletnia praca w przedsiębiorstwach przemysłowych pozwoliła na poznanie problemów użytkownika informatyki oraz trudności związanych z wdrażaniem systemów informatycznych.

Równolegle ze studiami politechnicznymi zdobywa i uzupełnia szczególnie przydatną wiedzę w informatyce z zakresu wojskowości zostając d-cą plutonu samochodowego, a następnie, jako absolwent CSSTWL w Oleśnicy – inżynierem eksploatacji samolotów (specjalność – silnik i płatowiec), ograniczonych na szczęście dla pilotów do MiG-17.

Od 1981 jest członkiem PTI (jako członek założyciel). Organizuje i przez szereg lat jest prezesem i członkiem zarządu Oddziału Górnośląskiego PTI oraz Zarządu Głównego PTI. W latach 2002-2005 pełni funkcję Sekretarza Generalnego PTI. W latach 1988-2006 organizuje i współorganizuje szereg konferencji PTI, z których należy wyróżnić cykl konferencji w Szczyrku (2001-2008), poświęcony problematyce efektywności zastosowań systemów informatycznych. Dorobkiem tego cyklu konferencyjnego jest 40 tomów traktujących o problemach projektowania i wdrażania systemów informatycznych. W 2005 r. ukończył studium podyplomowe w Akademii Obrony Narodowej, gdzie pod kierunkiem prof. P. Sienkiewicza przygotował pracę na temat bezpieczeństwa społeczeństwa informacyjnego. Rozwinięcie tej problematyki zaowocowało przygotowaniem trzech opracowań poświęconych problematyce społeczeństwa informacyjnego (Społeczeństwo informacyjne 2005, Społeczeństwa informacyjne – doświadczenie i przyszłość, Społeczeństwo informacyjne – krok naprzód, dwa kroki wstecz), wydanych przez Oddział Górnośląski PTI. Obszerny artykuł o genezie i definicjach społeczeństwa informacyjnego miał już ponad 6700 odsłon (WWW.infobrokerstwo.pl), z czego ma satysfakcje jako dobrodziej studentów. Współpraca z NASK z okazji 15-lecia Internetu w Polsce zaowocowała udostępnieniem w druku archiwalnych opracowań prof. T. Hofmokla.

Historia w ogóle, a w szczególności historia techniki owocuje w 2009 zorganizowaniem grupy entuzjastów, którzy zajmują się poszukiwaniem początków informatyki i przemysłu komputerowego w Polsce. Wkładem rzeczowym do tej działalności jest opublikowanie w materiałach konferencji Szczyrk kilkunastu opracowań o historii wdrożeń rozwiązań informatycznych w przedsiębiorstwach i branżach.

Działalność kol. Jerzego S. Nowaka została doceniona przez członków PTI, którzy w 2006 r. przyznali mu tytuł Członka Honorowego PTI. Ponadto zyskuje nagrodę środowiska – Infostar 1995. Otrzymuje również medal honorowy Softarg za organizację jury konkursowego Targów Oprogramowania Softarg – Katowice. Jest autorem kilkunastu artykułów poświęconych problemom wdrażania systemów informatycznych. Należał do członków-założycieli Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji. Brał udział w organizacji i przygotowaniu raportów Kongresów Informatyki Polskiej. W latach 2003-2004 na zlecenie Ministerstwa Gospodarki Pracy i Spraw Społecznych organizuje 3 seminaria na temat systemu Syriusz i wydaje publicznie dostępne raporty z prac nad tym systemem. W 2005 był członkiem komisji w MNiI opiniującej wnioski z tytułu działania SPO WKP 1.5. Jest autorem i współautorem kilkunastu ekspertyz i recenzji.


PS. Z głębokim przekonaniem można stwierdzić, że jest nieco starszy od ENIAC-a, ale młodszy od Colossusa Turinga i Z3 Zusego.

Wykłady/sesje:
 Zdzisław Nowakowski
 
 
 Sylwester Pietrzak


grzegorz_plucinski.jpgGrzegorz Pluciński

Absolwent wydziału Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej Politechniki Warszawskiej. Od początku kariery zawodowej związany z największymi systemami komputerowymi. Normalny dla niego to taki system informatyczny z którym pracuje on-line powyżej 500 osób, nie wiesza się i może tak miesiącami a nawet latami. Administrator największych systemów informatycznych w Polsce. Zarządza całymi systemami informatycznymi dla rządu, firm informatycznych, banków, przemysłu. Jest właścicielem, założycielem i głównym specjalistą małej firmy z powodzeniem działającej na wolnym rynku już 21 rok.
Twórca i współtwórca unikalnych rozwiązań dla zarządzania systemami komputerowymi z zakresu telekomunikacji, bezpieczeństwa, baz danych. 
Po krótkim okresie pracy na uczelni „poszedł na swoje" i tak jest do dziś.
Stara się propagować w swoim życiu zawodowym tezę, że polskie jest lepsze – po co sięgać po zagraniczne jak mamy nasze polskie i to wcale nie gorsze.
Z zarządzanymi przez siebie systemami potrafi zrobić prawie wszystko, to co możliwe i to co niemożliwe. Kiedyś ktoś powiedział, że „nosi moduły po kieszeniach".
Prywatnie czas traci głównie na czytanie książek, żeglarstwo i „nic nie robienie".

Sesja:
 Leszek Sikorski


borys_stokalski.jpegBorys Stokalski

Pełni funkcję wiceprezesa zarządu Infovide-Matrix S.A. – wiodącego dostawcy usług konsultingowych i innowacyjnych rozwiązań IT (Consulting & Solutions Implementation). Jest twórcą i współzałożycielem Infovide-Matrix S.A. Wraz z zarządem firmy kreuje i nadzoruje jej strategię rynkową i rozwój kompetencyjny. Borys Stokalski jest ekspertem w zakresie wielu strategicznych aspektów współczesnej informatyki korporacyjnej, takich jak zarządzanie inwestycjami IT, procesy innowacyjne, zarządzanie wiedzą czy architektury informacyjne. Jest też aktywnym członkiem Cutter Consortium – organizacji skupiającej międzynarodowe autorytety w zakresie zarządzania informatyką, i współtwórcą wielu publikowanych przez tę organizację opracowań i raportów. W 1998 roku został uhonorowany nagrodą InfoStar w kategorii "popularyzacja informatyki". Jest autorem wielu artykułów i opracowań, publikowanych m.in. w: Harvard Business Review, Cutter IT Journal, Computerworld, Teleinfo, Businessman Magazine. Uzyskał dyplom Uniwersytetu Warszawskiego na Wydziale Matematyki, informatyki i Mechaniki. W latach 1988 – 1993 był wykładowcą Instytutu Informatyki Uniwersytetu Warszawskiego, współtworząc jej program nauczania w obszarze Human-Computer Interaction. Jego zainteresowania i pozazawodowe aktywności to między innymi muzyka (jest absolwentem konserwatorium im J.Elsnera w Warszawie w klasie gitary klasycznej, komponował też muzykę filmową). Poza tym pasjonuje go nurkowanie i narciarstwo – te swoje zainteresowania współdzieli z najbliższą rodziną. Jest żonaty, ma trójkę dzieci.

Panel:
 Krzysztof Szczypiorski
 
Polski naukowiec, teleinformatyk i specjalista w dziedzinie zabezpieczeń teleinformatycznych. Doktor nauk technicznych w zakresie telekomunikacji. Absolwent Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej, kierunku telekomunikacja. Pracownik naukowy – adiunkt w Instytucie Telekomunikacji Politechniki Warszawskiej. Znany m.in. z pionierskich prac poświęconych steganografii w sieciach Wi-Fi oraz VoIP. W 2003 roku zaproponował, aby do przesyłania ukrytych danych w sieciach Wi-Fi użyć ramek z uszkodzonymi sumami kontrolnymi. W 2006 roku opracował koncepcję steganograficznego routera, która znalazła zastosowanie w Siłach Zbrojnych USA. W 2008 roku, wraz z Wojciechem Mazurczykiem, zaproponował, aby do przesyłania ukrytych danych w VoIP wykorzystać celowo opóźnione w nadajniku pakiety. W 2009 roku, wraz z Wojciechem Mazurczykiem i Miłoszem Smolarczykiem, zaprezentował nową metodę ukrywania danych w protokole TCP opartą na retransmisjach pakietów. Autor ponad 100 publikacji, w tym 2 patentów.
 
Wykład:
zbigniew_szkaradnik.jpgZbigniew Szkaradnik

Pełni funkcję Prezesa Zarządu w dwóch spółkach – 3Services Factory S.A., największym Data Center na Śląsku, oraz (od 2002r.) TKP S.A. (właściciel marki 3S Śląskie Sieci Światłowodowe).
W latach 1996 – 2011 Przewodniczący Rady Nadzorczej Liberty S.A.. W okresie od 1992 do 2002 roku pracownik i udziałowiec spółki ASKOM. Karierę zaczynał jako adiunkt w Instytucie Informatyki Politechniki Śląskiej, gdzie pracował w latach 1982 – 1992.
 
Wykład:
 Mariusz Szynkiewicz

 
marek_sredniawa.jpg

Marek Średniawa

Dr inż. Marek Średniawa jest pracownikiem Instytutu Telekomunikacji Politechniki Warszawskiej, a także niezależnym konsultantem międzynarodowym prowadzącym własną firmę doradczą Średniawa Consulting. Jest autorem, bądź współautorem, dwóch książek i ponad 50 publikacji. Głównymi obszarami jego zainteresowań są aspekty techniczne, biznesowe i prawne usług i sieci komunikacji elektronicznej, Internet, konwergencja telekomunikacji, informatyki i mediów oraz problemy społeczeństwa informacyjnego. Jest często zapraszanym prelegentem i moderatorem na krajowych i zagranicznych konferencjach w dziedzinie ICT. Prywatnie interesuje się sztuką i jest miłośnikiem twórczości Witkacego. W wolnych chwilach grywa w tenisa i zajmuje się fotografią.


Wykład:


jaroslaw_swierczek.jpg

Jarosław Świerczek

Absolwent Politechniki Gliwickiej na kierunku informatyka. Karierę zawodową rozpoczął w branży gier komputerowych, będąc miedzy innymi współtwórcą jednej z pierwszych polskich gier w technologii 3D, którą to technologią swego czasu się fascynował. Następnie przez wiele lat pracował w dużej polskiej firmie IT, gdzie uczestniczył w dużych (także międzynarodowych) i trudnych projektach informatycznych, realizowanych często w niełatwym otoczeniu i skomplikowanych konfiguracjach, m.in. w projekcie ZSZiK dla Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa oraz IACS dla Rumuńskiej Agencji Płatniczej. Aktualnie jest współwłaścicielem i prezesem firmy świadczącej usługi informatyczne. Prowadzi specjalistyczne szkolenia, doradztwo oraz audyty projektów informatycznych. Jest certyfikowanym Project Managerem, zarówno z metodyki Prince 2, jak i Scrum. Ma wieloletnie doświadczenie w pracy z PMBOK, Prince 2, RUP, UML, .NET, JAVA, C++ oraz z narzędziami CASE. Posiada praktyczne doświadczenie zawodowe w dziedzinie szacowania złożoności oprogramowania, zarządzania projektami, prowadzenia analizy biznesowej i systemowej oraz projektowania i zarządzania procesem wytwórczym oprogramowania, jak i tworzenia oprogramowania. Aktualnie jego obszarem zainteresowania jest optymalizacja procesu wytwórczego oprogramowania poprzez integrację podprocesów analitycznych, zarządczych, kontroli jakości i developerskich z wykorzystaniem między innymi metod szacowania złożoności oprogramowania w standardach IFPUG, COSMIC, Use Case Points.

Wykłady/panele:

tomasz_trzeszkowski.jpgTomasz Trzeszkowski

Informatyk, absolwent wydziału Automatyki, Elektroniki i Informatyki. Doktorant Prof. Andrzeja Grzywaka. Zawodowo zawsze związany z techniką – inżynier systemów zasilania bezprzerwowego, administrator sieci i systemów informatycznych, uczestnik różnej wielkości projektów IT, specjalista systemów zabezpieczenia technicznego. Autor i wykładowca szkoleń z zakresu bezpieczeństwa informacji autoryzowanych przez DBTI ABW. Współautor pracy „Podstawy bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych". W przeszłości asystent i wykładowca na wydziale AEI Politechniki Śląskiej oraz WSB. Obecnie Kierownik Zespołu Bezpieczeństwa Systemów Informatycznych w dużym banku. Odpowiedzialny za projekt Planów Ciągłości Działania i współautor Polityki Bezpieczeństwa Teleinformatycznego. Na co dzień analityk ryzyka bezpieczeństwa informacji. Z racji wykonywanej pracy i doświadczenia życiowego pesymista ocierający się o paranoję w poszukiwaniu zagrożeń. Propagator perspektywicznego myślenia. Żeglarz, windsurfer, niespełniony płetwonurek. Członek IEEE Computer Society. 

Wykład:
grzegorz_turniak.jpg

Grzegorz Turniak
 

Niestrudzony orędownik wartościowych idei: networkingu, zarządzania talentami, karierą i czasem. Od lutego 2006 jest Prezesem firmy BNI Polska. Pełnił również funkcję konsultanta PR Central & Eastern Europe w serwisu Jobpilot / Monster. Założył i prowadził z partnerami takie organizacje jak The Top Careers Club i Family Business Evergreen. Poprzednio w swojej karierze piastował m.in. funkcje Prezesa jobpilot Polska, HR Sector Sales Manager – SAP Polska, Managing Director – Neumann Management Institute, Dyrektora Polskiej Międzynarodowej Szkoły Zarządzania.
 
Absolwent Wydziału Elektroniki Politechniki Warszawskiej, certyfikowany konsultant OD (OD Institute Ohio), nauczyciel przedsiębiorczości (Babson College), oraz certyfikowany coach ICC (International Coaching Community). Członek Zarządu PSZK i Prezes Stowarzyszenia Profesjonalych Mówców w Polsce. Grzegorz jest współautorem książek "Alchemia Kariery" i "Profesjonalny networking czyli kontakty które procentują".

 

 
Sesja:

 

 Mariusz Ulicki

 
piotr_waglowski.jpgPiotr Vagla Waglowski

(ur. 1974 r.) – prawnik, autor serwisu VaGla.pl Prawo i Internet), słuchacz studiów doktoranckich prowadzonych w Instytucie Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk. Członek Założyciel, a następnie (w latach 2000-2006) członek zarządu stowarzyszenia Internet Society Poland. Otrzymał tytuł Internetowego Obywatela Roku 2001, przyznany przez Komitet Organizacyjny Internetu Obywatelskiego za istotny wkład w budowanie podstaw społeczeństwa informacyjnego w Polsce. W listopadzie 2005 roku został odznaczony Brązowym Krzyżem Zasługi nadanym przez Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej za zasługi dla rozwoju informatyzacji w Polsce. 
Z dniem 14 sierpnia 2006 roku został powołany w skład Rady Informatyzacji przez Wiceprezesa Rady Ministrów, Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ludwika Dorna. Rada Informatyzacji jest organem opiniodawczo-doradczym ministra właściwego do spraw informatyzacji działającym na podstawie art. 17 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. W latach 2002-2003 pracował w Komitecie Organizacyjnym obchodów Światowego Dnia Telekomunikacji. W roku 2007 wszedł w skład Komitetu Organizacyjnego obchodów Światowego Dnia Społeczeństwa Informacyjnego. Autor książki Prawo w sieci. Zarys regulacji internetu, Gliwice 2005.

Panel:
michal_weintraub.jpg
Michał Weintraub
 
Jest znanym międzynarodowym doradcą i wykładowcą, pracującym dla dużych przedsiębiorstw od 1972 r. Znany ze swoich kontrowersyjnych i stymulujących dyskusje opinii, Michał Weintraub sam mówi o sobie: „Jeśli chodzi o matematykę, która studiowałem u mistrzów w Warszawie, to jestem wierzący, ale niepraktykujący. Jeśli chodzi zaś o IT, to jestem praktykujący, ale niewierzący".

Wykład:

 

 Piotr Wierzchoń


wojciech_wiewiorowski.jpg

Wojciech R. Wiewiórowski
 

Wojciech Wiewiórowski w 1995 r. ukończył studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego, a w 2000 r. uzyskał stopień doktora. W latach 1996-2004 współpracował z wydawnictwami prawniczymi i był współautorem systemów informacyjno-wyszukiwawczych z zakresu prawa. Jest adiunktem na Uniwersytecie Gdańskim. Zajmuje się polskim i europejskim prawem nowych technologii, przetwarzaniem i bezpieczeństwem informacji, informatyzacją administracji publicznej, zagadnieniami rozwoju systemów informacji prawnej, ochroną danych osobowych, podpisem elektronicznym.
 
W latach 2006-2008 sprawował funkcję współprzewodniczącego Komisji Regulacyjnej ds. Polskiego Autokefalicznego Kościoła Prawosławnego. W 2010 r. został powołany do składu Rady Archiwalnej przy Ministrze Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Prawa Europejskiego.W latach 2006-2008 pełnił także funkcję doradcy ds. informatyzacji w gabinecie politycznym Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji. W październiku 2008 r. objął stanowisko dyrektora Departamentu Informatyzacji w MSWiA. W czerwcu 2010 roku został powołany na stanowisko Generalnego Inspektor Ochrony Danych Osobowych kontrolującego zgodność przetwarzania danych z przepisami ustawy.
 
Panel:
maciej_zagorowski.jpg

Maciej Zagórowski
 
Menedżer IT z dużym doświadczeniem. Przeszedł drogę od analityka/programisty w dziale IT do prezesa spółki wytwarzającej oprogramowanie dla firm ubezpieczeniowych typu "direct" w trzech krajach. Na początku kariery związany z bankowością, potem przez 8 lat z grupą kapitałową Link4. Kierował departamentem IT w Link4 przez 4 lata. Zbudował spółkę Direct Insurance Services Center (grupa Link4). Kierował nią od samego początku. Absolwent wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkoły Głównej Handlowej. Zdał egzaminy certyfikacyjne dla audytorów systemów informatycznych (CISA) oraz menedżerów informatyki (CGEIT).

Warsztat:




DRUKUJ artykuł Powiadom znajomego... dodaj do up
 
Mapa serwisu | Polityka prywatności
 Copyright © PTI 2011-2019  ::  biuro konferencji: jachranka2011@jesienne-spotkania-pti.org.pl 
 Webmaster :: Coded by T.S. :: Designed by A.P.  
Odwiedzono nas: 161030 razy.